Nu poți dormi noaptea? Iată ce trebuie să faci!

O noapte pierdută e întotdeauna urmată de o zi groaznică. De dureri de cap, ochii ce simți că-ți pică-n gură, irascibilitate, nervi, iar lista poate continua.

Nu te ajută nici să numeri oi. Nici măcar dacă ajungi să aduni o fermă întreagă.

Zilele aglomerate și nopțile târzii sunt rețeta perfectă pentru a te simți lipsită de puteri.

1.Încearcă să-ți creezi o rutină. Să te așezi în pat în fiecare seară la aceeași oră. La fel și dimineață, să-ți stabilești ora la care este optim să te ridici din pat. Încearcă să te gândesti acum.

De exemplu: Seara aș putea să adorm la 10. Am timp să ajung acasă, să petrec măcar o oră cu cei mici, să le fac baie, să avem câteva momente de îmbrățișări. Apoi să-mi pregătesc hainele pentru birou, duș și repede în pat.

Dimineața: Să te trezești cu o oră înainte de a pleca la birou ar trebui să fie suficient. Făcut repede pachetul copiilor, machiat, îmbrăcat, pus cafea în termos și hop în mașină spre serviciu.

2.Încearcă să nu ai nicio sursă de lumină atunci când mergi la somn. Lumina îi poate trimite semnale corpului tău că e momentul să te trezești. Și sigur nu ai nevoie de asta în mierzul nopții. Îți poți cumpăra o mască de somn pentru ochi. Ar trebui să fie un bun început pentru un somn liniștit.

3.Renunță la televizor, telefon sau tabletă atunci când mergi în dormitor. Știu, te tentează să-ți verifici e-mail-urile sau facebook-ul înainte să adormi. Dar asta ar putea să-ți afecteze serios somnul.

4.O cameră curată te poate ajuta să dormi mai bine. Așa că încearcă să nu lași haine aruncate sau căni goale pe noptieră. Aranjează totul, întocmai ca într-o cameră de hotel, înainte de a te băga în pat.

5.Oboseala te poate ajuta să dormi ca un îngeraș. Ieși la alergat cu o oră înainte de a adormi sau măcar la o plimbare prin cartier. Aerul curat, proaspăt te relaxeaza și astfel poți dormi mai ușor.

6.Lavanda ajută la relaxare. Îți poți cumpăra un parfum cu lavandă pe care să îl pulverizezi pe lenjerie.

7.Încearcă să nu mănânci înainte de culcare. O masă consistentă îți poate strica somnul. Mai mult, ca un bonus nu tocmai plăcut, mai pui și câteva kilograme pe tine.

8.Ascultă muzică de relaxare atunci când te pregătești să te culci. Un bun moment ar fi să dai drumul la boxe când îți faci ritualul în baie. În timp ce-ți faci baie sau te demachiezi.

O noapte nedormită e tare vicleană. Îți poate strica ziua, dar și starea de bine. Tu ce artificii folosești pentru a dormi perfect în fiecare seară?