De ce este important acidul folic pentru femeile însărcinate și unde îl găsim?

Hey, WOW MOMS & FUTURE WOW MOMS! Pentru că știm că sănătatea este întotdeauna o prioritate, astăzi dezbatem pe larg un subiect despre care atât femeile însărcinate, cât și cele care își doresc să devină mame vor să afle: acidul folic.

De ce avem nevoie de acid folic?

Acidul folic, o formă a vitaminei B9 sau folat, este o substanță cu un rol-cheie în sarcină, aceasta contribuind prevenirea malformațiilor congenitale și a defectelor de tub neural (de exemplu, spina bifida și anencefalia) la bebeluși. Tubul neural este acea parte a embrionului din care se dezvoltă coloana vertebrală și creierul bebelușui, așa că protejarea lui este esențială.

Cum te ajută acidul folic?

Pe lângă faptul că ajută la prevenirea apariției defectelor de tub neural, fapt demonstrat în urma studiilor realizate de instituții de medicină și universități de prestigiu (The National Birth Defects Prevention Study este poate cel mai popular studiu din Statele Unite, rezultatele lui fiind disponibile pe internet), acidul folic are și alte beneficii.

Organismul tău are nevoie de această substanță care contribuie la formarea celulelor roșii, dar și la prevenirea anemiei. De asemenea, acidul folic este esențial pentru producerea, repararea și funcționarea ADN-ului, harta noastră genetică.

Când trebuie să iei acid folic?

Având în vedere faptul că defectele de tub neural pot apărea încă de la începutul dezvoltării fătului, chiar înainte să știi că ești însărcinată, specialiștii recomandă să iei acid folic încă de când te hotărăști să ai un copil și începi să lucrezi la asta. Apoi, evident, acidul folic este esențial pe parcursul sarcinii, doza zilnică recomandată fiind stabilită de către medicul tău, în urma unei evaluări complete.

De unde îți procuri acidul folic?

Pe lângă suplimentele cu acid folic, această substanță poate fi găsită și în câteva alimente bogate în vitamine și minerale benefice pentru organism.

Descoperă mai jos lista surselor naturale de acid folic.

Mazărea – pe lângă faptul că are acid folic, se prepară ușor și este bogată în fibre și minerale.

Spanacul – o cană de frunze de spanac înseamnă aproximativ 250 de micrograme de acid folic. În plus, spanacul conține vitaminele A, K și C și minerale precum fier, magneziu, zinc și calciu, fiind cu adevărat un superaliment. Poftă de-o salată?

Broccoli – tot din categoria de superfoods face parte și broccoliul, care nu doar că este o sursă bogată de acid folic, dar are și antioxidanți care îți protejează sistemul imunitar.

Sparanghel – o legumă mai puțin cunoscută și îndrăgită, sparanghelul are puține calorii, nu conține grăsimi sau colesterol și, bonus, este o excelentă sursă de fibre, potasiu și acid folic.

Pepenele galben – un deliciu al verii, pepenele galben este o sursă bună de folat, dar și de vitaminele A și C. Și este atââât de gustos!

Avocado – este delicios, poate fi consumat într-o mulțime de variante, e bogat în grăsimi sănătoase, acid folic și vitamine. Ce îți poți dori mai mult de la el?

Ouăle – un ou fiert este idee excelentă la micul dejun, fiind o sursă bogată de proteine, acid folic și seleniu.

Folosim cookies pe revista noastră pentru a-ți asigura o experiență wow!

Te rugăm să accepți. De asemenea, ai posibilitatea să refuzi, fără ca acest fapt să te împiedice să vizitezi site-ul nostru. În orice caz, e bine să citești Notificarea privind protecția datelor cu caracter personal din subsolul site-ului.