De la bancă, la producția de cămăși cu poveste

De la bancă la cămăși. Cum ai ales așa o schimbare și cât de mult a însemnat pentru tine?

Da, de la corporatistă la antreprenor☺.

Nu mi-am propus, neapărat, să schimb domeniul, dar nah, viața îți oferă provocări când nu te aștepți. După ce am născut, mi-am dat seama că mi s-au schimbat prioritățile și vreau să fac altceva care să-mi ofere posibilitatea unui program flexibil.

Și pentru că sunt o persoană activă și am avut și foarte mult ajutor și sprijin din partea familiei (atunci când a apărut fetița noastră), am decis să mă implic în afacerea de familie a soțului meu – o fabrică de producție cămăși ce lucrează pentru branduri de lux de pe piața internațională. Dar am ales să mă implic și să dezvolt un brand pentru piața locală.

Cererea există – toți colegii mei din bancă doreau să cumpere cămășile cu care mă vedeau mereu îmbrăcată la muncă. Și așa am decis în 2010 să fac două colecții mici – pentru barbați și femei – și să le prezint colegilor mei.

Colecțiile s-au epuizat rapid, iar cererile au crescut de la săptămână la săptămână.

Trecerea de la corporație la business propriu a însemnat o schimbare majoră de percepție a activității și a stilului de lucru – am devenit multifuncțională☺. Pentru că a trebuit să mă ocup singură și de partea de vânzări, de achiziții, de producție, de creație. Mi-am descoperit niște skills-uri pe care nu le știam☺.

Ce fel de produse găsim la Pinberry și apropos de asta, de unde numele?

La Pineberry găsiți cămăși, atât pentru damă, cât și bărbătești, și pentru mediu business, dar și pentru ținute smart-casual. Încercăm să acoperim o gamă cât mai largă de modele.

Numele l-am ales împreună cu prietena mea, Andra Oprișan, care s-a ocupat de branding-ul nostru.

Pineberry este, de fapt, un fruct hibrid, creat acum câțiva ani, dintr-un ananas și o căpșună. Si ne-am gândit că se potrivește stilului nostru de modele – cămăși clasice reinventate într-un mod modern, colorate, fresh, cu contraste și artificii la gulere, manșete, nasturi.

Mai ții minte primul client? Povestește-mi cum a fost.
Primul client nu a fost doar unul☺.

Primii clienți au fost colegii mei din bancă. Cand i-am anunțat că am colecțiile gata, au rezervat o sală de întâlniri și m-au așteptat nerăbdători să le probeze☺.

A trebuit să mă duc cu un geamantan plin de cămăți ca să îi pot mulțumi pe toți.

A fost cel mai plăcut haos trăit vreodată. Am plecat cu geamantanul aproape gol și o listă întreagă de cereri suplimentare.

Ai avut momente în care ai simțit că vrei să renunți? Dacă da, de ce și cum trecipeste piedicile unui business propriu?
Sunt momente grele, dar nu a fost nici unul în care să vreau să renunț.

Satisfacția și libertatea unui business propriu nu ți le ofera niciun job din corporație. Piedici si greutăți sunt destule.

Când simt că mă acaparează, îmi iau time-off 1 zi, îmi limpezesc creierii și nu mă gândesc deloc la ce mă așteaptă la birou.

Mă duc la shopping, ies în parc cu fiica mea, fac orice altceva. Îmi dau un fel de reset. Iar a doua zi văd altfel lucrurile, văd soluții, gândesc mai limpede.

Eu, oricum, mă ghidez după principiul (nu știu dacî e bine sau nu) ”Mâine e o alta zi, cât de rău poate să ți se întâmple? O să fie bine, într-un final”. Eu am o doză de optimism ușor pueril (zic alții) dar care dă rezultate.

Cui se adresează Pinberry? Cât de pretențios este publicul vostru?
Pineberry se adresează oricui. Nu știu dacă avem un public pretențios sau nu.

Dar știu că avem un public care preferă să cumpere produse românești, care ne apreciază calitatea și diversitatea pe care o avem în colecții.

N-am vrut să ne poziționăm ca un brand de nișă. Am vrut, de la început, să fim un brand affordable pentru toată lumea. Consider că oricine are dreptul să poarte lucruri de calitate pentru care să nu plăteasca o căciulă de bani, astfel că prețul a fost gândit ca unul corect din punct de vedere al calității. Și ne-am dorit să fim o varianta românească atrăgătoare pentru brandurile internaționale de mass-market existente în Romania.

Colecțiile voastre spun câte o poveste. Spune-ne câteva cuvinte despre ele și despre cum reacționează clienții la lansările spectaculoase.

Încercăm în fiecare an să avem colecții cu o poveste, un mesaj cu care clienții să se identifice. Anul acesta am lansat Colecția CENTENAR pentru a sărbători prin cămășile pe care le facem în fabrica noastră, cei 100 de ani de la Marea Unire.

De la bancă, la producția de cămăși cu poveste

Și ne-am dorit ca românii să poarte în ținuta de zi cu zi, tradițiile românești. Așa am decis să brodăm cămășile cu elemente specifice celor 4 zone istorice ale Romaniei: Țara Românească, Moldova, Transilvania și Dobrogea. Iar mesajul acestei colecții este ”Uniți suntem mai puternici!” – un mesaj care se potrivește extrem de bine vremurilor în care trăim.

De la bancă, la producția de cămăși cu poveste

Clienții au reacționat neașteptat de pozitiv. Am avut clienți care au comandat cămăși pe care le-au trimis rudelor din străinatate, ca sa le aline puțin dorul de țară.

De la bancă, la producția de cămăși cu poveste

Tot anul acesta am lansat și Cămașa cu Pană de Păun – The Light Feather – în colaborare cu Ana Nicolescu (Mămica Urbană) – o cămașă cu un mesaj de suflet, care spune povestea unei femei ce a hotărât să se regăsească pe ea, să-și regăsească feminitatea, după o perioadă în care, devenită mamă, soție și femeie de afaceri, se pusese în slujba celorlalți și a sarcinilor zilnice și se anulase pe ea, ca femeie.

Anul trecut am lansat controversata MILF Collection, împreuna cu Ileana Badiu si Ana Bitu de la Super 40. O colecție plină de culoare care se adresează femeilor puternice și multi-tasking care sunt și mame, și soții și business women, dar nu uită să fie femei, înainte de toate celelalte.

Pentru că atâta timp cât tu ești ok cu tine, așa cum ești (slabă, plinușă, înalta sau mică de statură), ești fericită și împlinită cu ceea ce faci, și ceilalți din jur vor simți acest lucru.

Și nu în ultimul rând, vreau să menționez și cele două Colecții Cămașa de Vacanță, în colaborare cu Noemi Meilman – niște cămăși lejere, albe, dintr-un material subțire, cu printuri colorate și foarte utile pe timpul verii.

Cămașa de Vacanță cu Palmieri a avut un succes răsunator, fiind postată de aproape toți cei care au cumpărat-o, în diverse vacanțe în care au fost.

Dacă ar fi să descrii viața de antreprenor (în România) într-un singur cuvânt,
care ar fi acela?

Challenging (pentru că în română ”plina de provocari” depășește cerința ta☺).

Dar viata de mamtreprenor? Ai o fetiță superbă. Cât de mult jonglezi între îndatoririle de la business și cele de mamă?

Viața de momtreprenor este ca atunci când ai 2-3 job-uri în paralel☺.

Si trebuie să le faci bine pe toate. NU-ți permiți să dai rateuri.

Da, am o fetiță superbă, așa cum mi-am dorit. Și care a crescut extrem de frumos. Jonglez zilnic între business și familie. Pentru că nu vreau să o las pe niciuna în detrimentul celeilalte. Iar Didi așa a crescut.

Cu mine la birou, cu soțul meu la fabrică, printre materiale și cămăși. Și mă bucur că a luat contact de mică cu business-ul. Acum, la aproape 9 ani, în vacanțe, are zile în care merge cu noi la fabrica și 5-6 ore își găsește activități în care să se facă utilă: fie că lipește etichete, împachetează cămăși, caută materiale, etc. Și mă amuză și mă bucură în același timp că își ia în serios munca și așa înțelege și cât trebuie să muncești pentru o anumită sumă de bani și cât de greu este.

Reușești să mai ai momente de relaxare? Când și cum?

Reușesc, da, dar mai rar decât înainte. Am perioade în care îmi iau câte un abonament la masaj și mă țin săptămânal de el☺. Sau în zilele în care Didi este la bunici, îmi permit să mă relaxez cu o baie cu spumă, o carte bună, un film, o ieșire cu prietenii. Sau pur și simplu lenevesc cu soțul meu la TV☺.

Ce înseamnă WoW pentru tine acum?

Să găsești zilnic motive să fii fericit, să te bucuri de lucrurile mărunte – pentru că în stresul haotic în care trăim, de multe ori uităm să ne mai bucuram de ce avem în jur.

Contact wow mom