Grețurile în sarcină: când apar și cum le gestionezi?

Sarcina este o călătorie grozavă, o aventură la finalul căreia te întâlnești cu cea mai mare bucurie a vieții tale. Însă acest drum nu este unul lipsit de complicații, mai ales atunci când apar stările de rău și grețurile matinale, care afectează mai bine de 70% dintre femeile însărcinate, conform doctorului Marjorie Greenfield, autoarea volumului  The Working Woman’s Pregnancy Book.

Simptomele apar la începutul sarcinii, unele chiar pe la șase săptămâni de sarcină, și ating apogeul undeva pe la opt, nouă săptămâni.

Din fericire, există soluții care te vor ajuta să gestionezi mai bine etapa grețurilor și a vărsăturilor, care oricum încep să dispară pe la 12-14 săptămâni.

Iată cele mai bune tips & tricks.

Miroase un parfum fresh.

Grețurile și vărsăturile sunt asociate adesea cu un miros anume, un trigger deloc plăcut pentru o femeie însărcinată.

Un parfum prea puternic, mirosul de combustibil, cel din preajma pubelelor de gunoi, de exemplu: toate acestea pot declanșa stările de rău. Dacă nu te poți îndepărta sau nu poți ieși la aer proaspăt, încearcă să miroși un parfum fresh, ca cel de lămâie proaspăt tăiată sau rozmarin (pe care le poți păstra mereu în geantă).

Monitorizează-ți simptomele.

Ți s-a făcut rău atunci când ai simțit un miros, când ai mâncat ceva sau când ai văzut ceva care ți-a întors stomacul pe dos (pentru că da, și imaginile pot declanșa anumite senzații neplăcute)?

Fă-ți o listă și evită lucrurile de pe ea pe cât de mult posibil în primele luni de sarcină.

Citește și 5 obiceiuri care se schimbă când ești însărcinată.

Hidratează-te.

E un sfat pe care îl aude toată lumea, nu doar femeile însărcinate, dar chiar este important să bei acele opt pahare de apă în fiecare zi. Și da, pare o misiune dificilă să îi dai organismului tău lichide când el vrea doar să elimine totul, dar cu cât vei fi mai deshidratată, cu atât vei resimți mai mult starea de greață.

Pe lângă lichide (ajută de multe ori apa minerală), sunt de ajutor fructele și legumele cu un conținut ridicat de apă: mere, citrice, castraveți, salată, ardei, spanac, pepene, fructe de pădure.

Mănâncă puțin câte puțin.

În primele luni de sarcină, când stomacul este sensibil, ar fi bine să nu îl soliciți cu mâncăruri grele și cantități industrial (pe care oricum nu le va accepta), dar nici să nu-i oferi deloc nutrienți de teama grețurilor nu e în regulă.

Când stomacul este gol, acidul gastric își face de cap și, pentru că nu are cum să ajute la digestia alimentelor, provoacă grețuri. O idee bună ar fi să păstrezi mereu la îndemână gustări mici pentru momentele în care îți e foame, dar simți că nu poți ingera prea mult: covrigei, banana, nuci, fructe uscate.

Apelează la ghimbir.

Ghimbirul este un aliment cunoscut pentru proprietățile sale calmante, așa că e numai bun pentru a-ți liniști stomacul afectat de stările de greață și vărsături.

Un ceai de ghimbir este o alegere excelentă atunci când îți este rău, însă partea bună e că îl poți consuma într-o mulțime de variante: ca gustare de sine stătătoare, tăiat felii, lăsat la uscar și îndulcit poate cu puțină miere sau dat pe răzătoare și adăugat ca mirodenie în supe, sucuri și alte rețete.

Acordă-ți o zi de relaxare.

Nu e o rușine să îți iei o pauză de la birou (sau de la task-urile programate, în caz că lucrezi ca freelancer) și să îți petreci o zi doar în pat, după ce te-ai confruntat doar cu stări de greață o perioadă.

Organismul tău are nevoie de odihnă pentru a se reface.

Folosim cookies pe revista noastră pentru a-ți asigura o experiență wow!

Te rugăm să accepți. De asemenea, ai posibilitatea să refuzi, fără ca acest fapt să te împiedice să vizitezi site-ul nostru. În orice caz, e bine să citești Notificarea privind protecția datelor cu caracter personal din subsolul site-ului.