De la jurnalist la designer, află povestea din spatele brandului Aureliana

Alexandra Toie Ioniță este designerul din spatele brand-ului Aureliana. Un brand de haine ce propune o femeie puternică, misterioasă, de o frumusețe ireală. O Împărăteasă a Nopții, după cum Alexandra o să dezvăluie.

Anul acesta a bifat și prima prezentare la Paris Fashion Week. Alexandra este o tânără delicată, discretă și modestă. Și pe lângă toate acestea, este și WoW MoM. WoW MoM de Victoria.

Află de la ea cum a ajuns din jurnalist creator de modă, ce o inspiră, ce greșeli a făcut ca antreprenor, dar și cum arată diminețile alături de fiica sa.

De la jurnalist la designer, află povestea din spatele brandului Aureliana

Ești jurnalist de profesie. Cum a început aventura ta în lumea modei?

Am câștigat un internship la National Geographic  printr-un concurs organizat de Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării și Sanoma Hearst România în anul 3. Geografia, istoria și literatura au fost mereu materiile mele preferate, dar moda era și este cea mai mare pasiune a mea, am realizat atunci că s-a ivit oportunitatea de a face ceea ce îmi place cel mai mult și am cerut la Resurse Umane să urmez un internship la Beau Monde. Am fost singura selectată din perioada de internship și am ajuns colaborator al revistei, în total, am lucrat 7 luni neplatită. Era plină criză economică, aveau mare nevoie de oameni, pentru că avuseseră loc disponibilizări, dar nu aveau și bani ca să-i plătească. Din colaborator, am devenit junior fashion editor și mai apoi fashion editor.

Cine este ‘’Aureliana’’? Care este povestea din spatele brand-ului?

Aureliana a apărut într-o perioadă marcantă din viața mea, plină de transformări interioare. Coordonatele existenței mele s-au schimbat într-un timp foarte scurt. Mi-am focusat toată atenția asupra Victoriei pe care atunci am adus-o pe lume și asupra viitorului meu în business: Aureliana. Am stat un an, perioada concediului de maternitate, în care m-am gândit la toate elementele viitorului meu brand, de la nume, la direcția estetică, la sursele de inspirație. Am studiat foarte mult partea de business, ce însemnă un start-up în modă, am citit multe articole de specialitate din străinătate, mi-am luat notițe. Totul era clar în mintea mea când am început prima colecție, dar cu toate acestea mi-au luat doi ani să am cu adevărat o coerență estetică și o identitate clară.

Cum arată femeia care poartă creațiile Aureliana?

Femeia Aureliana țese magie în jurul ei. O frumusețe ireală, ademenitoare, ce ascunde o latură puternică, misterioasă. Aureliana este o Împărăteasă a Nopții, apare  la lumina lunii în poiene întunecate, alături de suratele sale ielele, este Lorelei, o naiad care vrăjește marinarii ce navighează pe Rin, este fascinanta Crăiasă a Zăpezii.

Ce te inspiră atunci când schițezi un nou produs?

Totul pornește de la sursa principală de inspirație, mereu îmi creez un moad-board. De exemplu, ultima colecție Toamnă-Iarnă 2018-2019 pe care am prezentat-o la Paris, a avut aceeași sursă de inspirație ca prima colecție Aureliana, deoarece prima colecție este cea care trasează mereu identitatea brandului. Este vorba de romantismul decadent prezent în tablourile pictorilor Prerafaelți. De aici siluetele victoriene, mânecile bufante și tonurile de verde smarald, roșu aprins, mov intens regăsite în tablourile ce portretizează muzele Prerafaelților : Proserpine, Ofelia sau Medeea.

De la jurnalist la designer, află povestea din spatele brandului Aureliana

Sursa foto: Arhiva personala

Cu ce se diferențiază Aureliana față de celelalte branduri de haine?

Rafinamentul pieselor Aureliana cred că este un punct de diferențiere. Siluetele sunt delicate, materialele prețioase și fine,toate din mătase, iar designul atemporal. De asemenea, piesele sunt senzuale, dar nu într-un mod explicit. O altă particularitate a brandului este prețul competitiv, deși materialele sunt premium.

Ce înseamnă pentru un brand participarea la Paris Fashion Week?

Vizibilitate pe piața internațională. Intri în contact cu buyeri din întreaga lume, primești un feedback clar și ai o perspectivă mai cuprinzătoare asupra produsului tău. În ceea ce mă privește, doream foarte mult un feedback de la buyeri, să văd unde se situează brandul meu, dacă am produse dezirabile și vandabile și l-am primit. Deși a fost prima mea prezență la târgul Tranoi Woman și nu știam ce trebuie să fac pentru a avea un booth mai atrăgător, mai profesionist, am vazut că produsul vorbește de la sine, dincolo de prezentare. Ulterior, după Tranoi, am fost abordată cu propuneri de colaborare din Franța, Benelux, Suedia, de la persoane care nu au fost prezente la târg. De aici, cred că la Paris Fashion Week te aduce în atenția magazinelor online și offline internaționale. Totuși, ca să-l citez pe soțul meu “este abia începutul” sper să fiu prezentă și în toamnă tot la Tranoi, chiar dacă este un flux mai redus de persoane și sunt puține branduri pe zona de evening-wear, toți cei invitați la târg sunt persoane avizate, târgul având tradiție și prestigiu în întreaga lumea, ceea ce aduce un capital de imagine brandului meu prin simplul fapt că am fost acceptată să prezint acolo.

Care a fost cel mai frumos moment din cariera ta până acum?

Experiența de la Paris Fashion Week, am fost mulțumită de cum au decurs lucrurile. Mai mult, am avut cu cine să-mi împărtășesc entuziasmul, prietena mea, modelul internațional Gabriela Iliescu, și imaginea Aureliana a fost alături de mine.

De la jurnalist la designer, află povestea din spatele brandului Aureliana De la jurnalist la designer, află povestea din spatele brandului Aureliana

Ai făcut greșeli ca antreprenor până acum? Dacă da, ce ai învățat din ele?

Am făcut multe greșeli în primul rând cu angajații. Am dat peste tot felul de persoane neserioase. În timp însă am dobândit aptitudini noi, știu în prezent ce înseamnă un angajat bun, care sunt calitățile sale și doar un astfel de om are parte de toată aprecierea mea. Un alt lucru pe care l-am aflat pe pielea mea este să mă feresc de sfaturi, fiecare are o opinie, de la parteneri la prieteni, dar cel mai bine îți asculți instinctul și nu te abați de la calea ta, totul este să fii autentic, să îți pui propria interioritate în ceea ce realizezi, mai mult când sunt și banii tăi la mijloc, este bine să fii doar tu responsabil de deciziile pe care le ei.

În ce moment al profesiei ai aflat că vei fi promovată în funcția de mamă?

Eram deja Fashion Editor la revista Beau Monde.

Îți amintești ziua în care ai aflat că vei fi mamă?

Da, perfect. Era o zi de octombrie, eram la birou și nu înțelegeam de ce îmi era foarte somn. M-am dus și mi-am luat un test de sarcină, mi-a ieșit pozitiv, și am plecat chiar atunci la o clinică de lângă birou, mi-a făcut ecografie, eram însărcinată în trei săptămâni. Alex, soțul meu, era foarte fericit când a aflat vestea și a anunțat chiar atunci toți colegii de echipă că va fi tată. Eu eram foarte fericită, dar și răvășită de emoție pentru că totul se întâmplase foarte repede. Ne logodisem în urmă cu o lună, primisem inelul de logodnă cadou de ziua mea și stabilisem  atunci că suntem pregătiți să avem un copil. Însă nu știam că m-am întors din Turcia, unde era el sub contract, nu doar cu inelul de logodnă pe deget, ci și cu Victoria.

Cum credeai că vei fi ca părinte și cum este rolul acesta în realitate? Sunt lucruri pe care erai sigură că le vei face sau că nu le vei face?

Credeam ca voi fi mai strictă în ceea ce privește alimentația Victoriei și timpul petrecut la televizor, ipad, laptop, telefon. Îmi propuneam să nu introduc ani buni zahărul în alimentația fiicei mele și bineînțeles că lucrurile nu au decurs astfel. Când este acasă, weekendurile le petrece la bunici unde este foarte răsfățată, am grijă să mănânce maximum un produs cu zahăr pe zi, sau în momente speciale când ieșim în oraș la înghețată și prăjituri. În ceea ce privește tehnologia avem discuții zilnic, vrea muzică pe telefon, desene pe laptop, dar încerc să-i ofer alternative. Este fascinată de povești și îi citesc zilnic, de asemenea i-am luat mai multe cărti de activități pe care le abordăm împreună.

De la jurnalist la designer, află povestea din spatele brandului Aureliana

Sursa foto: Arhiva personala

Cum încep diminețile tale alături de Victoria?

Cu un zâmbet. Ea se ridică din pat și casa este a ei, în timp ce eu îmi intru în rol și pregătesc cerealele cu ovăz, iaurt și miere pentru ea și cafeaua pentru soțul meu. E unul dintre cele mai frumoase momente ale zilei când suntem toți trei, dar poate deveni și un coșmar când suntem doar noi două și eu mă grăbesc să o scot din casă, iar ea nu vrea să se îmbrace.

Care sunt provocările alături de fiica ta?

Comportamentul nostru, scara noastră de valori, modul în care ne raportăm la cei din jurul nostru are un impact mai mare asupra copiilor decât interdicțiile și sfaturiile. De aceea cea mai mare provocare este pentru mine să o educ prin puterea propriului exemplu. Părinții mei nu mi-au vorbit mult despre ce am voie sau nu am voie să fac, pur și simplu am înțeles cum trebuie să mă comport, urmărindu-i pe ei. Am avut principii clare de când am pășit prima dată pe peronul gării de Nord și am rămas pe aceeași traiectorie, chiar și când ei nu mai erau lângă mine să mă supravegheze.

Care au fost cele mai frumoase declarații pe care Victoria ți le-a făcut?

Te iubesc Mami. Vă iubesc pe amandoi, noi suntem o familie, sunteți părinții mei. Dar cel mai mult îmi place când sunt la laptop și vine la mine și îmi spune “vreau să te iubesc mami” și o iau în brațe și stăm un timp împreună. Mă bucur că simte că este iubită și ne răsplătește cu toată afecțiunea ei.

Experiențe cu bonele. Una dintre cele mai mari provocări ale părinților este găsirea ajutorului potrivit pentru copii. Cine te-a ajutat și dacă ai avut bonă, cum ai găsit-o?

Am avut mai multe bone, singura de care m-am atașat a fost în primul an de viață al Victoriei pe care l-am petrecut în Cipru, era tot româncă. După, au urmat mai multe bone până la  1 an și 7 luni când am dat-o la grădiniță. S-a deschis tocmai atunci o grădiniță privată la noi în zonă și am avut șansa să fie doar Victoria și încă trei copii de aceeași vârstă cu ea, toți prietenii și vecinii ei. Pentru Victoria, grădinița a fost cea mai bună opțiune, a interacționat cu copii de vârsta ei, a avut un program de masă și somn și a urmat și multe activități educative. Între bonă și grădiniță mereu voi opta pentru a doua variantă.

Educație. Stat sau privat și de ce?

Este o dilemă pentru mine. Victoria este la o grădiniță privată,  dar nu știu pentru ce voi opta în viitor. În București, școlile private au câștigat teren, rămâne de văzut dacă sunt pe măsura așteptărilor. Eu sunt de părere că sunt și în București licee bune, de prestigiu care pot să însemne pentru Victoria ce a însemnat pentru mine liceul meu din Oradea, dar ce știu sigur este că nu aș vrea să urmeze o facultate în România, ci în străinătate, bineînțeles dacă ea își dorește.

Vacanță cu Victoria sau fără?

Până acum, vacanțele au fost fără Victoria, pentru a petrece mai mult timp împreună în doi. În acest timp, Victoria a fost și ea în vacanță cu bunicii. Deja Victoria este mai mare și ne propunem să avem vacanțe și în trei, mai ales că îi place foarte mult să călătorească.

Cum reușești (dacă reușești) să te ții de activitățile tale – sport, pasiuni, momente zen?

Este mai complicat și nu reușesc cu aceeași consecvență ca în trecut. Îmi place să alerg în pădure, să înot, iarna să schiez și să citesc. Când alerg, urmez exemplul pe care mi l-a dat tatăl meu și îmi pun în ordine gândurile, iar când înot sau schiez am un sentiment de libertate pe care nu l-am regăsit la alte sporturi. Să citesc a fost din clasa a 7-a pentru mine o pasiune care nu s-a oprit nici când Victoria era mică și dormeam câteva ore pe zi, însă Aureliana a reușit în ultimele luni să mă oprească din a pune mâna pe o carte, dar totul a revenit la normal după Paris.

Ce faci pentru sufletul tău?

Încerc să merg la biserică în fiecare săptămână. Spun încerc pentru că nu reușesc mereu, dar mă ajută foarte mult, îmi dă o stare bună, de liniște și încredere în viitor.

De la jurnalist la designer, află povestea din spatele brandului Aureliana

Sursa foto: Arhiva personala

Dacă ar fi să descrii viața ta într-un cuvânt care ar fi acela?

Mulțumire. Pentru mine, un om fericit e un om mulțumit. Am o viață care mă mulțumește.

Care este super puterea ta?

Concentrarea. Pot să mă concentrez într-o măsură foarte mare asupra ceea ce fac, însă sunt și unele minusuri cum a punctat recent Victoria cu unele observații “Mami, uită-te la fața mea când vorbesc cu tine”, în timp ce eu scriam un mail, sau “Mami, tati a spus că trebuie să-mi răspunzi când te întreb ceva”. Soțul meu mereu îmi atrage atenția să-i răspund imediat Victoriei pentru ca ea să nu ridice vocea sau să repete ce dorește să-mi transmită, și bine face. Se pare că și Victoria a sesizat că este el de partea ei în această problemă și deja mă pune în dificultate.

Ce faci când simți că o iei razna?

O baie caldă cu săruri de mare și spumă. Nu credeam că funcționează pentru mine, am fost mereu genul care preferă să înoate câteva bazine decât să meargă la spa, dar în timpul pregătirilor pentru Paris, am descoperit efectul relaxant al unei băi cu spumă.

Daca  ar trebui să îi dai un singur sfat copilului tău, care ar fi acela?

Să fie un om bun.

Ce urmează pentru Alexandra?

Îmi doresc să transform Aureliana într-un brand global și să îmi văd produsele în magazinele mele preferate din lume.