De ce este important acidul folic pentru femeile însarcinate si unde îl gasim?

Hey, WOW MOMS & FUTURE WOW MOMS!


Pentru ca stim ca sanatatea este intotdeauna o prioritate, astazi dezbatem pe larg un subiect despre care atat femeile insarcinate, cat si cele care isi doresc sa devina mame vor sa afle: acidul folic.

De ce avem nevoie de acid folic?

Acidul folic, o forma a vitaminei B9 sau folat, este o substanta cu un rol-cheie in sarcina, aceasta contribuind prevenirea malformatiilor congenitale si a defectelor de tub neural (de exemplu, spina bifida si anencefalia) la bebelusi. Tubul neural este acea parte a embrionului din care se dezvolta coloana vertebrala si creierul bebelusui, asa ca protejarea lui este esentiala.


Cum te ajuta acidul folic?

Pe langa faptul ca ajuta la prevenirea aparitiei defectelor de tub neural, fapt demonstrat in urma studiilor realizate de institutii de medicina si universitati de prestigiu (The National Birth Defects Prevention Study este poate cel mai popular studiu din Statele Unite, rezultatele lui fiind disponibile pe internet), acidul folic are si alte beneficii.


Organismul tau are nevoie de aceasta substanta care contribuie la formarea celulelor rosii, dar si la prevenirea anemiei. De asemenea, acidul folic este esential pentru producerea, repararea si functionarea ADN-ului, harta noastra genetica.


Cand trebuie sa iei acid folic?

Avand in vedere faptul ca defectele de tub neural pot aparea inca de la inceputul dezvoltarii fatului, chiar inainte sa stii ca esti insarcinata, specialistii recomanda sa iei acid folic inca de cand te hotarasti sa ai un copil si incepi sa lucrezi la asta. Apoi, evident, acidul folic este esential pe parcursul sarcinii, doza zilnica recomandata fiind stabilita de catre medicul tau, in urma unei evaluari complete.


De unde iti procuri acidul folic?

Pe langa suplimentele cu acid folic, aceasta substanta poate fi gasita si in cateva alimente bogate in vitamine si minerale benefice pentru organism.


Descopera mai jos lista surselor naturale de acid folic:

Mazarea – pe langa faptul ca are acid folic, se prepara usor si este bogata in fibre si minerale.

Spanacul – o cana de frunze de spanac inseamna aproximativ 250 de micrograme de acid folic. In plus, spanacul contine vitaminele A, K si C si minerale precum fier, magneziu, zinc si calciu, fiind cu adevarat un superaliment. Pofta de-o salata?

Broccoli – tot din categoria de superfoods face parte si broccoliul, care nu doar ca este o sursa bogata de acid folic, dar are si antioxidanti care iti protejeaza sistemul imunitar.

Sparanghel – o leguma mai putin cunoscuta si indragita, sparanghelul are putine calorii, nu contine grasimi sau colesterol si, bonus, este o excelenta sursa de fibre, potasiu si acid folic.

Pepenele galben – un deliciu al verii, pepenele galben este o sursa buna de folat, dar si de vitaminele A si C. Si este ataaat de gustos!

Avocado – este delicios, poate fi consumat intr-o multime de variante, e bogat in grasimi sanatoase, acid folic si vitamine. Ce iti poti dori mai mult de la el?

Ouale – un ou fiert este idee excelenta la micul dejun, fiind o sursa bogata de proteine, acid folic si seleniu.


 

Inscriere newsletter 

©2020 by www.wowmom.ro®